Sanningen måste fram

Det var såhär va, att det var på jobbet..  Folk stod och pratade om pengar brevid mig och jag sa att jag tror jag måste jobba mer för jag behöver mer cash.. Då säger en kompis på jobbet Mört att vafan du jobbar ju här då är ju cash det minsta problemet..
Jo säger jag ganska osäkert..
Men jag tänker fan fan fan nu kommer dom tro att jag är värsta fattig och från nån slumfamilj och då vill ingen va min vän.
Blickarna riktas mot mig och jag känner mig som en enbent antilop instängd i en grotta med 14 isbjörnar dräglandes runt mig i hopp om att antilop smakar lika bra som säl..
Vafan ska jag säga tänk nu..
Jag hyrde 18 filmer en gång säger jag.. Vafan tänker jag med egentligen var det de bästa du kunde komma med..
Mört skrattar lite och frågar varför jag gjorde det.
Nu är det kört nu har stenen satts i rullning och då kan stenjäveln rulla långt.
Jag sa att jag stog på en mack en gång och tänkte hyra en film men såg att tjejen i kassan var så jävla snygg.. Så jag plockade på mig 18 filmer gick fram till den snygga tjejen i kassan och sa tja..
Du vet att man bara kan hyra filmerna ett dygn va sa hon.. Jo jag vet men jag ska se 3 filmer med några polare ikväll och jag orkar inte stå här och välja, svarar jag.. Jaha då blir det 900 kr för alla filmerna.. Och då säger jag att jag svarar, det är ingen fara gumman money is not a issue du vet..
Mört frågar mig om jag är allvarlig.. Blickarna vänder sig igen mot mig och jag känner mig som den jävla antilopen igen..
Ja annars skulle jag ju inte sagt det svarar jag..

Mört tycker jag är coolaste killen i stan.. Och helt plötsligt vänder känslan och jag känner mig som Scar på lejonklippan (förlåt att jag använder mig av ett lejonnamn) som har tagit makten och bestämmer.. Men om dom bara visste hur skulle jag bli utkastad till elefantkyrkogården.. Det vill säga äta lunch vid samma bord som den dumma smålänningen..
Det blev inte bättre av att Mört gick runt och sa det här till andra på jobbet så att bara lögnen växte.. Och mer folk ställde sig under lejonklippan och började buga åt mig som dom gör åt Mofasa i lejonkungen..

Men jag är ledsen jag bara hitta på allt.. Det är nåt speciellt hos mig. Ibland börjar jag hitta på nåt och om dom frågar om jag är seriös och jag svarar ja så är det kört.. Allt bara kommer upp i huvudet och jag hittar på nån story utan att tveka en sekund.. Och det lite tråkiga är att många köper det..

Så kära läsare döm mig inte för det här.. Jag är ganska snäll och ärlig innerst inne.. Faktiskt lite väl ärlig ibland.

Hoppas jag kommer till himmelen ändå nån dag. //B.A Baracus

Kommentarer
Postat av: gunnar

nog kommer du till himlen alltid, jesus tog på sig dina synder för 2000 år sedan.

2009-01-15 @ 14:35:10
URL: http://www.gunnarochhanna.blogspot.com
Postat av: bichi

är gunnar ett tjej namn?! i´m confused.



ha! if you ask me så såg det sjukt kul ut! hon tjejen såg ut att vara like kort som jag.... och killen såg inte alls ut att jucka på henne...

2009-01-15 @ 18:34:45
Postat av: per

det bästa jag läst på länge! du har inget oroa dig för är man så efterbliven att man tror på det, så är det mört som tappar trovärdigheten

2009-01-17 @ 00:41:25
Postat av: B.A

Bra då slipper jag oroa mig

2009-01-21 @ 04:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0