Risk

Vad kul det är  när nåt hel oväntat bara händer.. Jag satte mig vid datorn när jag kom hem ifrån jobbet idag och tänkte bara ta det lugnt kanske kolla på nån film eller liknande.. Men då när jag satt här så tyckte jag nån slängde nåt på mitt fönster, först så strunta jag i det när jag inte kunde tänka mig någon som skulle kunna göra det.. Men när jag hörde samma sak igen så kikade jag ut.. Och gissa om jag blev förvånad när jag först inte hade en aning om vilka det var. Sen efter nån sekund slog det mig att det var två bekanta eller vänner till min storebror som har varit i min lägenhet när bror har varit och hälsat på..

Den ena av dom hade ett minne av att han hade sett ett riskspel när han hade varit här en gång och undra om han kunde låna det.. Hmm?? Jag känner ju inte den här personen jättebra och en del av min brors bekanta och vänner kan va lite opålitliga men snäll som jag är så låter jag dom låna spelet men bjuder samtidigt in mig själv till det..
Det är nämligen så att jag får väldigt få chanser att spela risk, som är ett spel jag kan tycka va väldigt roligt ibland..

Så jag greja färdigt med det jag gjorde och kilade iväg dit jag visste att ena bodde.. och efter lite väntan utanför kom en ner och öppnade dörren till mig...
När jag kom upp i lägenheten kände jag en doft av sånt som folk blir trött i ögonen av och började fundera lite på om jag verkligen borde gått dit.. Eftersom jag inte är det största fanet av sånt.. But the love for the game fick mig att stanna.. Och jag var ju inte där för att bry mig om vad andra gjorde utan för att sopa banan av dom i risk..

Det tog ett  tag innan vi kom igång.. Är lite svårt att förklara för såna som är trötta i ögonen dom kan va lite slöa då..
Men när vi väl kom igång så var det ingen direkt match.. Efter 4 och en halv timme stog jag som segrare med alla kontinenter förutom Afrika som jag inte behövde för mitt uppdrag..

Och jag kan även försäkra er läsare om att jag inte gjorde mig trött i ögonen nån gång under min visit..

Veni Vidi Vici //B.A Baracus

Kommentarer
Postat av: nicole

tack. thank god! :P



förresten, blogg no 2 lever nu igen. så u know wot to do babe.

Postat av: nicole

been there, done that förvisso men... hmm.. tja.. darfur är ju inte riktigt vad jag vill faktiskt. och även om jag vart där förr så betyder inte det att det kommer vara samma sak som sist :P



baaah confused

Postat av: nicole

men då är frågan; är det rätt att skita i något man vill bara för att vara snäll när det handlar om en sån här sak?

sen så är det ju så att jo, vi var två, men både hon och jag skulle åkte hit förr eller senare ändå. med eller utan varandra.

och jag skulle ju komma tbax till london efter spanien isf, inte sverige.

och sovplatser finns allt kvar överallt ändå :)



man vet ju aldrig var man hamnar.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0