Men var är Marlon?

Idag fick man reda på vilka som nominerades till oscarsgalan, väldigt många skumma filmer tyckte jag. Eller nje det tycker jag inte för jag minns knappt vilka det var.. Har varit förvirrad hela dagen känner jag och helt i mina egna tankar..
Sånt kan va jobbigt när man sitter på jobbet och helt plötsligt tänker vad gör jag och var är jag?? Vem är det som sitter på min vänstra sida.. En neger som ler mot mig och frågar hur det går.. Jag fattar ingenting.

Men nog om att jag varit förvirrad och tillbaka till oscarsgalan.. En grej kom jag i alla fall ihåg att jag tänkte och det är att ett hederspris till bästa serie borde delas ut..
And the oscar for best tv-show goes to...
Hem till gården..
Och varför det undrar ni kanske och en del funderar på vad hem till gården är..
Här kommer förklaring, jag började först se på serien för bra många år sen när jag bodde i ett litet hus med min mor Courtney Love och min styvfar William Wallace som såg på serien och tyckte att det verkade så mysigt med den lilla puben woolpack (om jag kommer ihåg namnet rätt).. Det var så längesen att vi bara hade en tv att kolla på som man var liksom tvungen att kolla på det.. Sen var man fast och visst jag kan ju inte säga att jag följt det någon gång men jag är ju killen som har varit hemma rätt mycket från både skola och jobb.. Då har det blivit att man sitter där.. Och det bästa med serien att det räcker med att kolla på den i fem minuter så är men med helt och hållet i handlingen..
Men det enda jag tänkte på när jag kollade på det imorse innan jag drog var, men var är Marlon..
Han som är släkt med dingles och lagar så god mat.. Jag har oroat mig lite hela dagen att han inte är kvar längre och då skulle jag känna att lite av charmen i serien försvann.. Och en annan sak som är helt otrolig är att serien snart har hållt på i 37 år.. Bara det är värt en oscar!

En annan serie som också borde ha pris och som jag inte har en aning om var den tog vägen är ju sunset beach..
Vad hände egentligen med Meg och Ben? Fick dom varandra till slut?
Säg gärna till den som vet..

Jag vill även passa på att utmärka mig till dagens vardagshjälte... Med motiveringen att jag hjälpte en tant med att ta ner och ut två tunga väskor från tåget..
Men jag gjorde det mest för att hon var ivägen och jag hade bråttom till jobbet.. Men ändå..

Känns rätt gött att va en hjälte// B.A Baracus

Kommentarer
Postat av: Mary-Jane

Can you be my hero B.A Baracus?

2009-01-23 @ 00:00:40
Postat av: B.A

Om jag kan.. Måste bara veta vems jag hjälte jag ska va..

2009-01-23 @ 01:35:18
Postat av: bichita

damn right... lila är trots allt grymt underskattat... jag hittade faktist lila - svart hårfärg idag i ICA så vi får se om jag ser ut som godis i håret... men godis är ju gött så!



haha... men alltså.. jag kom på en bättre grej... jag kan faktist sparka folk i smalbena och komma lätt undan med det...

2009-01-23 @ 13:38:20
Postat av: bichita

lila hårfär är rätt underskattat... därför köpte jag lila - svart hårfärg i ICA idag för min lördagspeng... så det blir spännande om jag ser ut som godis - eller lila korv i håret! ... blir nog fräsig either way



haha...men annars så kör jag de där sparka - på - smalbenet - och skylla - på - personen - brevid...

2009-01-23 @ 13:41:23
Postat av: bichi

men va fann!! jag trodde min kommentar blev till särgy och aldrig kom fram ... nu ser det fucked up ut : ( mindtrickar bort meddelandet

2009-01-23 @ 13:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0