Flitiga Indier och potatissallad

Då var man hemma efter besöket i det djupaste Småland..
Jag vet inte om jag kan säga att alla smålänningar var dumma men definitivt speciella.. Hur som helst så åkte jag och Zebran ner för att hälsa på våra vänner Duvan och indiern Abrahams Apa.. Tåget gick astidigt på lördags morgonen och jag är ju inte direkt den som hoppar upp när klockan ringer så det blev lite stressigt på med några kläder som låg nägra sängen plocka en påse och ta med en ren t-shirt..

Tågresan var väldigt händelselös men jag började fundera över varför det inte fanns en enda bro eller tunnel vid järnvägen i hela småland vad jag såg.. Måste vara jobbigt att stanna varenda gång som ett tåg kommer.. Och det kanske tyder lite på deras dumhet att dom inte har lärt sig bygga broar eller tunnlar..

Efter det sa vi hej till Abrahams Apa och Duvan knalla runt på stan lite och sen till Apans lägenhet.
Väl där tänkte jag göra mig iordning och byta t-shirt. Den hade legat i en påse med en burk hårvax och en deostick, jag såg att det var en liten fläck på ryggen på den.. Först trodde jag att det var vaxet så jag försökte skrapa lite.. Sen kolla jag på framsidan och såg att där var det jättemycket stora fläckar.. Fuck tänkte jag det här går ju inte jag kan ju inte gå med såna fläckar, vafan är det för fläckar och min andra t-shirt går jag inte i på fest.. Apan erbjuder sig låna ut en ren t-shirt  problemet är bara att jag är rätt mycket längre än han.. Jag får fram att det troligtvis är soja på t-shirten som hade varit i påsen jag plockat på morgonen.. Hur fan får jag bort det här nu?? Jag ringer Courtney Love och hoppas att hon har nått tips på hur man får bort det här.. Hon verkade ha massa folk hemma hos sig och blivit lite dragen.. Så där fick jag inte ut så värst mycket..  Jag tänkte att det kanske går med bara vatten.. Men om det inte går blir fläckarna svåra som fan att ta bort när man kommer hem.. Det verkade funka hyffsat på dom små fläckarna på ryggen men skulle jag våga göra det på dom stora.. Då kommer Abrahams Apa in och frågar hur det går.. Jag säger som det är.. Han tar t-shirten ifrån mig och säger oroa dig inte B.A jag är indier jag kan mina fläckar.. Jag tänkte vafan visst give it a go, lät han hållas ett tag och går in och ser att det inte är en fläck kvar.. Helt otroligt.

Jag tar på mig min blöta t-shirt och drar vidare hamnar på lite olika förfester sen bär det iväg ut till sivans. Lite väl mycket folk för min smak, tycker om att kunna röra sig.. Efter det tänkte jag nu blir det efterfest fan vad kul men som när jag var och hälsade på min homie Atreyu i Karlstad så var det helt dött på campus den här gången med.. What the fuck liksom jag trodde att det alltid var fest på ett campus.. Jaha ja då får jag väl gå hem till Apan och sova men fan vad hungrig jag är.. Och Apan säger att det inte finns nån mat hemma.. Men killen har ju ett gemensamt kök och hela korridoren sover.. En rätt packad B.A smyger runt i kylskåpen och letar nåt gött att äta och där ligger det en påse morötter och ett kg potatissallad.. Gud vad gött! Så jag satte mig i den lilla lägenheten och åt dom saftiga morötterna och den krämiga potatissalladen..

Så vad har jag lärt mig efter ett besök i växjö.. Jo om man har en fläck på kläderna och måste ha bort den fort uppsök närmsta indier och är du hungrig leta upp en studentkorridor med gemensamt kök.. Där finns det alltid mat.

Nu har jag inte tid med det här nåt mer dags att studera Lindy Hop dansens historia..

Peace out //B.A Baracus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0