Dumma smålänningar..

FAN vad trött jag är på dom dumma jävla smålänningarna..
Jag pratar med en del folk på mitt jobb kan jag säga och där kvoten av hur mycket dumt folk det är över hela sverige så kan jag ju bara säga att Småland måste va dom som vinner med hästlängder..
Jag har ett levande bevis på jobbet.. En smålänning som är bland dom dummaste personer jag träffat i mitt liv.. Han tror på allvar att han blev kickad ur ett storband eller orkester kommer inte ihåg vad det var eller vad skillnaden är.. Men i alla fall han påstår att han blev kickad för att han var för bra.. Och dom ville att han skulle träna dom små kidsen istället..
Jag känner inte till hur det fungerar i såna kretsar men jag har svårt att se att man kickar en som är bra..
"Ne du fan killen du är så jävla bra, så vi har röstat och du får inte va med mer. Vi försöker att bara ha medlemmar som är så dåliga som möjligt så vi kan vinna stora tävlingar" Det låter ju väldigt troligt.. Och tydligen hade han varit på någon tävling i Italien med dom så dom verka ju vara rätt seriösa..
När jag frågade han om han inte hade blivit kickad för att han var för dålig då kolla han på mig som jag var helt dum i huvudet och sa att så var det inte alls.. Dom sa att jag var för bra på trumpet.

En vän har sagt att smålänningar per definition är dumma. Och jag kan bara hålla med och säga att det är inte många som har alla indianer i kanoten.. För dom flesta sjönk den nog för ett tag sen..

Och det värsta med hela den här smålänningsgrejen är att jag ska in i det djupaste småland i helgen..
Jag säger som min vän Lejonel säkerligen skulle ha sagt..
Brallor och pannkaka det här kan bli farligt.. Tänk bara om det här smittar att det är nåt i luften där som gör att man blir dum som en smålänning.. Shit alltså, jag får parta i munnskydd..
Både snyggt och användbart..

Men nu har jag annat på tankarna det snurrat för fullt i min skalle och allt jag tänker är.. Tänk om?
Om jag är han.. Han med den svarta hatten och den ovanliga t-shirten..
Det kanske vore nåt..

Den som lever får se// B.A Baracus

Kommentarer
Postat av: Atreyu

Jag kan känna igen citatet att Småläningar per definition är dumma. Dock kan jag trösta dig med att vad jag har märkt av så smittar det inte av sig.

2009-01-14 @ 03:11:04
Postat av: bichi

hugs är så underskattat nowadays.



man kan verkligen komma igång när man har en snäll kompis som står ut att man våldgästar en och lånar ut sitt internet för att kunna blogga och efterforska om lindy hop! wish still looks kinda scary...

2009-01-14 @ 21:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0